Mój pierwszy Urbex | Olympus

   Urbex - zwiedzanie opuszczonych budynków bądź terenów w celu edukacyjnym lub dla zabawy. Taka moja definicja.
   Urbexy stały się popularne na YouTube kilka lat temu. Był wielki wysyp kanałów skupiających się na tego typu kontencie, niektóre bardziej w stylu paranormalnym, inne znowu tylko w celu zapewniania sobie małej adrenaliny. Ciekawe, że udało się twórcom sprzedać taki pomysł szerszej widowni. Wcześniej nie widziałam w tym nic ciekawego, dopóki sama nie spróbowałam.
   Obok Hołdy Popłuczkowej stoi opuszczony budynek w bardzo złym stanie, lecz wciąż odwiedzany przez młodych buntowników lub przez takie dwie dziewczyny, które przyszły porobić zdjęcia, żeby mieć co na bloga wrzucić...
   Nie no, żart.
   Planowałyśmy to już dużo wcześniej z Magdą (budynek z jej perspektywy - link), trzeba było tylko poczekać na dobry dzień.
   Już wcześniej opowiadałam, jak dziwnie czułam się obok tego miejsca. Słyszałam dziwne dźwięki, co tłumaczyłam sobie tym, że to tylko ptaki lub wiatr. Jednak jak jest się tam z kimś, nie jest już tak źle. W środku było widać, że wielu ludzi odwiedziło to miejsce. Graffiti na ścianach, śmieci, jakaś stara skórzana rogówka, pełno opon w piwnicy budynku. O gruzie już nie mówię, bo to oczywiste. Większość ścian była wyburzona, sufit tak samo w częściach, schody za to w stanie idealnym, dzięki czemu dostałyśmy się na górę, ale daleko na pierwszym piętrze nie dało rady iść, ponieważ nie było podłogi. W niektórych pomieszczeniach widać było osad z dymu na ścianach, więc padły podejrzenia pożaru, ale nie sądzę, by to pożar był powodem takiego stanu budynku. Miejsce musiało być związane z niedziałającą już kopalnią odkrywkową dolomitu "Bobrowniki". Mogliby go w sumie wyburzyć, a może o nim po prostu zapomnieli. Któż to wie.
   Ogólnie klimatyczne miejsce, nadal śmieszy mnie ta skórzana rogówka w głównej sali. Musieli się tu jakoś urządzić. A może to dla bezdomnych, chociaż powątpiewam w ich mieszkanie w tym budynku. No ale co ja mogę wiedzieć?
   Niedługo wejdą zdjęcia z Katowic. A na razie zostawiam Was ze zdjęciami z Urbexu. Miłego oglądania.






















Komentarze

Najczęściej czytane

Niewykorzystany materiał | Dodatki

Czas na polowanie | Olympus

Krzysiu (11.02.2018r.) | Sesja zdjęciowa